Jornada: «Bernat Metge, en el sisè centenari de la seva mort»

El 9 de maig de 2013, a la Sala Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans, es va celebrar una jornada en commemoració del sisè centenari de la mort de Bernat Metge (c. 1348–1413).

bernat-metge_2013Textos de l’acte

Es reprodueixen a continuació les intervencions llegides en l’ocasió: les de Lluís Cabré i Lola Badia van glossar respectivament el perfil inteŀlectual de Metge i la projecció de la seva figura fins a l’actualitat; les d’Alejandro Coroleu i Jill Kraye van presentar el volum Fourteenth-Century Classicism: Petrarch and Bernat Metge.

Versió en català: Bernat Metge In Memoriam 2013
English version: Bernat Metge In Memoriam 2013

Vídeo de l’acte (canal oficial de l’Institut d’Estudis Catalans)

Hi va haver dues conferències, una de Lluís Cabré, de la Universitat Autònoma de Barcelona, i una altra de Lola Badia, de la Universitat de Girona. Francesc Ten, rapsode, va llegir una selecció de fragments de les obres de Bernat Metge. L’obertura de l’acte va ser a càrrec de Salvador Giner, president de l’IEC, i la cloenda la va fer Mariàngela Vilallonga, vicepresidenta de l’Institut i comissària de la commemoració.

Notícia relacionada

Acte de commemoració en el sisè centenari de la mort de Bernat Metge