III Conferència de l’aula Joaquim Molas

Biblioteca Museu Víctor Balaguer
15 de maig de 2015
Programa de la conferència en PDF
La tercera edició de la Conferència de l’Aula Joaquim Molas pretén fer un balanç de les escoles, els corrents i les figures més representatives dels estudis literaris des del segle XVIII ençà. Amb un doble propòsit, si més no: d’una banda, oferir-ne una visió retrospectiva que destaqui, de manera crítica, allò que podem considerar vigent dels estudis d’ahir, i, de l’altra, valorar- ne les tendències del present i fer propostes constructives per als estudis de demà. Es tracta, en definitiva, d’analitzar i debatre sobre l’herència rebuda, la situació actual i el futur que volem per als estudis literaris de sempre.

9:30 h
Benvinguda. Presentació a càrrec de Josep M. Domingo (UB)

Les “escoles” del passat (segles XVIII-XIX), per Roger Canadell (UOC)

10:30 h
Els grans referents dels estudis literaris del segle XX, per Jordi Malé (UdL)

11 h Pausa

11:30 h
Les tendències del present: nous enfocaments, per Josep Anton Fernàndez (UOC)

Una mirada cap al futur: prospectiva, per Maria Dasca (UPF)

12:30 h

13:45 h
Dinar

15:30 h
Els estudis literaris a la Xarxa

Lletra, per Teresa Ferriz; Espais Escrits, per Anna Aguiló i Mireia Munmany; Endrets, per Llorenç Soldevila; Traces, per Jaume Aulet

16:30 h
Taula rodona El llegat intel·lectual de Joaquim Molas. Testimonis. Utillatges. Reptes.
Amb Manuel Jorba (UAB), Josep Murgades (UB), Teresa Iribarren (UOC) i Olívia Gassol (UOC). Moderador: Albert Soler (UB)

Cloenda

A continuació, Art i literatura, una simbiosi creativa. Visita al Museu Víctor Balaguer amb Teresa-M. Sala (UB)