El 10 de setembre a l’IEC se celebrarà la Primera Jornada de Treball del Col·lectiu Pere Quart, l’entitat que treballa a favor de la literatura a les aules i a la societat.
La Jornada ha estat organitzada per la Societat Catalana de Llengua i Literatura (filial de l’IEC) i el Col·lectiu Pere Quart, amb la col·laboració del Departament de Filologia Catalana de la UAB.

Joaquim Carbó: Reflexió personal en veu alta: l’obsessió per estar al dia
Amb motiu d’aquesta sessió de treball i debat l’escriptor Joaquim Carbó ha escrit aquest article de reflexió

Albert Ventura: Col·lectiu Pere Quart: una batalla a les aules
Crònica de la Primera Jornada de Treball del Col·lectiu Pere Quart (CPQ), celebrada a la Sala Pi i Sunyer de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) la tarda de dilluns, 10 de setembre de 2018. En una intensa tarda (de 16 a 20 h) que inaugurà el president del col·lectiu, Anton Carbonell, es va manifestar la voluntat que la jornada tingui continuïtat i que, d’aquestes trobades de treball, en derivin diverses iniciatives des del Col·lectiu.

10 propostes (realistes) per a l’ensenyament de la literatura catalana a les aules dels Països Catalans
La I Jornada de treball del Col·lectiu Pere Quart (IEC, 10.9.2018), molt rica en aportacions, permet plantejar 10 propostes (realistes) per millorar-ne la situació –ara molt precària– a les aules de la secundària i de la universitat.

Respostes dels professors del País Valencià
Arran de la I Jornada de Treball del Col·lectiu Pere Quart, el consoci Manuel Molins va recollir les respostes de diversos professors de secundària del País Valencià a un qüestionari sobre la situació de la literatura catalana a les aules. Molins en va presentar una síntesi durant l’esmentada Jornada. A continuació, després de fer una relació de les preguntes, publiquem les respostes de manera íntegra de cadascun dels professors: Dolo Carceller, Vicent Escuin, Enric Mut, Toni Picasso i Carles Vendrell.