El divendres 24 de novembre de 2017 es va celebrar a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) la Jornada Armand Blanch, una figura clau del radioteatre català.

Aquesta trobada va ser coorganitzada pel Grup de Recerca en Història de la Llengua Catalana de l’Època Contemporània de la UAB, pel projecte de recerca subvencionat FFI2016-80191 (AEI, FEDER/UE) i per la Societat Catalana de Llengua i Literatura de l’IEC.

El professor de literatura Francesc Foguet, del Departament de Filologia Catalana, va pronunciar la ponència “Armand Blanch, perfil biogràfic i obra teatral”.

El professor d’història de la llengua catalana Daniel Casals, adscrit al mateix departament, va parlar del “Radioteatre en català, context, recuperació i model de llengua”.

A continuació, Teresa Santos, gestora de col·lecció de la Universitat Autònoma de Barcelona, va explicar el contingut del fons Armand Blanch que està cedit a la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la UAB.

I, finalment, es va donar a conèixer l’acord entre la Universitat Autònoma de Barcelona i els hereus d’Armand Blanch Ripoll, d’una banda, per a la cessió d’un conjunt de guions de radioteatre i, de l’altra, per a l’accés a documentació professional de l’esmentat dramaturg català.

Armand Blanch, una figura clau del radioteatre català