Jornada d’homenatge a Lluís López del Castillo (1938-2018)
Institut d’Estudis Catalans
28 de gener de 2021

El pròxim 28 de gener de 2021 a les 18 hores se celebrarà, per mitjans telemàtics, un d’homenatge a Lluís López del Castillo (1938-2018), que va ser professor de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquest acte està coorganitzat per la Societat Catalana de Llengua i Literatura (SCLL) i la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).

Hi intervindran M. Teresa Cabré (Presidenta de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans), Magí Camps (La Vanguardia, IEC), Daniel Casals (UAB, SCLL), Jaume Cela (UAB), Isidor Marí (IEC), Juli Palou (UB), Lluïsa Puigardeu (Escola Barrufet) i Mila Segarra (IEC). Estava previst que aquesta trobada se celebrés el 19 de maig passat a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, però va ser ajornada per la pandèmia de la Covid-19.

Les persones que estiguin interessades a assistir-hi ha d’inscriure-s’hi per mitjà d’un missatge de correu electrònic a scll@iec.cat, en el qual han d’indicar el nom, els cognoms i l’adreça electrònica.

Cartell en PDF  |  Programa en PDF

Programa

18.00 Inauguració / M. Teresa Cabré, Presidenta de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans

18.15 Presentació de l’homenatge a Lluís López del Castillo / Mila Segarra (IEC)

18.30 Fent i refent els llibres de text amb en Lluís i l’Àngels / Juli Palou (UB)

18.45 La innovació didàctica de la llengua catalana / Artur Noguerol (UAB)

19.00 Lluís López del Castillo, el meu mestre / Jaume Cela (UAB)

19.15 Company, amic i mestre / Lluïsa Puigardeu (Escola Barrufet)

19.30 El Faristol, una eina per aprendre català durant el tardofranquisme / Daniel Casals (UAB i SCLiL)

19.45 Llengua estàndard i nivells de llenguatge / Isidor Marí (IEC)

20.00 López del Castillo, un avantguardista lingüístic / Magí Camps (La Vanguardia i IEC)

20.15 Una vida compartida / Carme Ruiz, companya de Lluís López del Castillo

20.35 Cloenda

Organització

L’organitzen

Societat Catalana de Llengua i Literatura i Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans.

Hi col·labora

Departament de Filologia Catalana de la UAB

Comitè científic i organitzador

Daniel Casals (UAB i SCLiL) i Mila Segarra (IEC)