II Jornada LITCAT d’Intergrups de Recerca (LITCAT II)

“Literatura catalana contemporània (segles XIX-XXI):
crítica, transmissió textual i didàctica”

Barcelona, 16 de maig de 2014
Institut d’Estudis Catalans. Sala Prat de la Riba

Programa de la Jornada en PDF

La II Jornada LITCAT d’Intergrups de Recerca dedicats a la literatura catalana contemporània, que manté la triple finalitat de la primera:

1. conèixer les línies d’investigació dels grups
  2. fer visible de manera pública i col·lectiva la recerca que duen a terme
  3. establir una xarxa de relacions que permeti la promoció d’intercanvis i projectes compartits

9.15 Presentació

9.30 Ponència inaugural
“Llengua, literatura, educació i construcció nacional”, a càrrec del Dr. Francesc Codina, degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic.

10.15-11.30 Primera taula de comunicacions

• Jordi Chumillas (UVic): “Traducció i edició a Catalunya durant la dictadura de Primo de Rivera”

• Montserrat Franquesa (UAB): “La Fundació Bernat Metge sota el franquisme”

• Elena Sánchez, Jordi Antolí i Vicent Martines (UA): “Crítica, transmissió, transferència i didàctica. Les opcions estratègiques de la traducció literària dels clàssics contemporanis (l’ISIC-IVITRA)”

• Marcel Ortín (UPF): “Notes sobre traducció, llengua literària i crítica de variants, a propòsit de la versió revisada d’El llibre de la jungla per Marià Manent”

11.30-12 Pausa

12- 13.15 Segona taula de comunicacions

• Teresa Julio (UVic): “Maria Carratalà: un retrat literari”

• EnricBalaguer(UA): “L’obra biogràfica d’Agustí Pons”

• Ferran Carbó (UV): “La transmissió textual de la primera producció estellesiana”

• Marina Gustà (UB): “Problemes d’edició de la poesia de Rodoreda”

Dinar

16.00-17.15 Tercera taula de comunicacions

• Isabel Marcillas (UA): “Didàctica de la literatura: una assignatura pendent?”

• Lis Costa(UB):”PROPOSTA. Un festival clau per a la difusió de la poesia pública”

• Montserrat Palau (URV): “Els balls parlats: recuperació de textos i representacions”

• Vinyet Panyella (SCLL-IEC): “Rusiñol a la xarxa. Replantejament i creixement”

17.15- 18.15 Quarta taula de comunicacions

•  Xavier Pla (UdG): “Per què una nova edició de Josafat?”

• Margarida Casacuberta (UAB): “«A la verdad, no existe problema catalán»: les relacions entre Catalunya i Espanya en el context del Noucentisme”

• Pilar Arnau (UIB): “Discursos sobre la literatura intercultural catalana: entre l’elogi de l’exotisme i la recerca identitària”

18.15 – 18.45 Recapitulació i torn obert d’intervencions