IV JORNADA LITCAT DE GRUPS DE RECERCA DE LITERATURA CATALANA CONTEMPORÀNIA

17 de maig de 2018
Universitat Rovira i Virgili, Sala de vistes del campus Catalunya (edifici A1, planta 3a)

Cartell de la Jornada en PDF  |  Programa de la Jornada en PDF

9.15 h: Presentació

9.30 h: Oriol Teixell: Grup de Recerca Identitats en la Literatura Catalana (URV): “Joan Puig i Ferreter: director literari a l’exili”

10 h: Julieta Torrents, Grup de recerca Poesia i Educació (UB): ”Aspectes identitaris a través de la poesia musicada a l’ESO”

10.30 h: Caterina Riba, Grup d’Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació (UVic-UCC): “Anna Dodas: obra poètica i narrativa”

11 h: Ivan Gisbert, Grup d’Estudis Transversals (UA): “El cinema de la post-Transició catalana a les pàgines de Canigó“.

11 h: Pausa – cafè

11.30 h: Carme Gregori, Grup de Literatura Catalana Contemporània (UV): “El mite fundacional d’Adam i Eva en la narrativa catalana dels anys vint i trenta”

12 h: Mercè Picornell, Grup Literatura Contemporània: Estudis Teòrics i Comparatius (UIB): “Agència, matèria i transformació: una aproximació posthumanista a les formes de la ruïna en la poesia catalana contemporània”

12.30 h: Estel Aguilar Miró, Seminari Transversal d’Estudis Culturals Catalans (UPVD): “Influència de la poètica postsimbolista en el patrimoni literari nord-català: Simona Gay i Josep Sebastià Pons”.

13 h: Toni Maestre, Grup de Recerca de la Literatura Contemporània (UA): “La paròdia de la comèdia romàntica en V.O.S. de Cesc Gay (2009)”

13.30 h: Francesc Foguet (UAB), Grup d’Estudi d’Història de la Cultura i dels Intel·lectuals-UB: “La censura d’Història de la premsa catalana (1966), de Joan Torrent i Rafael Tasis”

14 h: Dinar

16.30 h: Simona Škrabec, Grup d’Estudi de la Traducció Catalana Contemporània (UAB): “Construir el patrimoni literari a través de la traducció al segle XXI”.

17 h: Llorenc Soldevila Balart, Textos literaris contemporanis: estudi, edició i traducció (UVic-UCC): “Andorra i la literatura”.

17.30 h: Anna Llovera, Grup d’Estudi sobre la Literatura del Vuit-cents (UB): “Una identitat forjada en la militància misoneista: la narrativa catalana del pairalisme (1867-1893)”.

18 h: Lucía Azpeitia-Ortiz, Grup d’estudis de traducció, recepció i literatura catalana (UPF): “Mots escrits en lloc de paraules vives”: la correspondència d’Agustí Bartra i Antoni Ribera (1947-1970)”.

18.30 h: Presentació de les actes de la III Jornada LITCAT i, tot seguit, clausura de la IV Jornada.

Comitè organitzador

Coordinadores: Carme Oriol i Montserrat Corretger
Secretari: Marc de Bofarull

Organització