Mila Segarra, professora jubilada del Departament de Filologia Catalana i investigadora de l’Institut de la Comunicació (InCom) de la UAB, ha estat guardonada amb un dels VII Premis Pompeu Fabra per la seva contribució a la projecció social de la llengua catalana.

El lliurament dels premis tindrà lloc el 23 d’octubre, al Teatre Nacional de Catalunya, a Barcelona, en un acte en què també es commemorarà el 150è aniversari del naixement de Pompeu Fabra i el centenari de la publicació de la Gramàtica catalana.

Amb aquestes distincions, la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat “reconeix les persones, entitats, empreses o organitzacions que contribueixin en la projecció social de la llengua catalana i fomenta l’acció de la societat civil en l’impuls del català en els sectors de regulació privada”. Segarra ha obtingut el premi ex aequo en la categoria de trajectòria professional, científica o cívica, juntament amb el filòleg, escriptor i professor Jordi Mir.

La professora Segarra és també membre numerària de l’Institut d’Estudis Catalans, forma part del Grup Llengua i Mèdia de la UAB i està vinculada al Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura. La seva recerca s’ha centrat en temes com l’estandardització i la codificació, la llengua i els mitjans de comunicació, i la lingüística històrica. Va participar en l’elaboració de l’informe La qualitat de la llengua catalana a la televisió, encarregat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya, i és autora, entre altres aportacions, dels llibres Història de l’ortografia catalana (Empúries) i Història de la normativa catalana (Enciclopèdia Catalana).

Notícia a la pàgina web de l’IEC
Notícia a la pàgina web de la UAB
Sala de premsa GenCat