El dilluns 4 d’abril es farà la presentació del llibre Àlbum Joaquim Molas, de Manuel Llanas i Llorenç Soldevila, un àlbum que aborda la personalitat i la trajectòria de Molas combinant imatges i textos.

A més dels autors, hi intervindran Manuel Jorba, catedràtic emèrit de la Universitat Autònoma de Barcelona; Maria Campillo, professora jubilada de la Universitat Autònoma de Barcelona; Maria Àngels Verdaguer, professora de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i  Xavier Grasset, periodista que exercirà com a moderador de l’acte.

En finalitzar, l’actor Lluís Soler farà una lectura interpretada de textos de Joaquim Molas reproduïts al llibre.

Dia: 4 d’abril
Lloc: Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona (plaça de Sant Jaume, 1)

Joaquim Molas i Batllori (Barcelona, 1930 – 2015) va ser escriptor, historiador i professor universitari. Un any després de la seva mort el Palau Robert va acollir una exposició centrada en la seva tasca de descoberta i estudi de les avantguardes literàries i artístiques a Catalunya i en la reivindicació que va fer de la modernitat cultural i social. El llibre que es publica ara, editat per l’Ajuntament de Barcelona, suposa una mirada completa al personatge, una biografia que inclou una àmplia selecció de documents i que posa en relleu els caires més rellevants de les vivències i del pensament de Molas. El lector també hi trobarà la presència d’una colla de testimonis d’amics i deixebles i una mostra de la correspondència que va mantenir amb escriptors com J. V. Foix, Llorenç Villalonga, Mercè Rodoreda o Salvador Espriu.