SIBHIL·LA: 25 anys al servei de la cultura catalana

13 de desembre de 2012. Sala de Graus de la Facultat de Filosofia i Lletres

Acte de presentació oficial del nou servei cientificotècnic transversal de l’àmbit de les humanitats:SIBHIL·LA (Servei d’Informació Bibliogràfica i de Documentació d’Història, Llengua, Literatura i Art de Catalunya).
L’acte estarà presidit per Lluís Tort Bardolet, vicerector de Projectes Estratègics i Planificació, Teresa Cabré Monné, degana de la Facultat de Filosofia i Lletres i Borja de Riquer i Permanyer, director de SIBHIL·LA.
sibhilla
El nou servei neix de la unió de dos projectes, amb antecedents i objectius similars, que es van crear l’any 1987 dins de la UAB, com a resposta a les necessitats de recerca de professors i investigadors d’història i filologia catalana: el Servei de Documentació d’Història Local de Catalunya, dirigit per Borja de Riquer i productor de la base de dades bibliogràfica Fons d’Història Local de Catalunya, i TRACES, un projecte iniciat i dirigit per Jordi Castellanos, que compta amb una base de dades homònima de llengua i literatura catalanes.
Aquest 2012 celebrem els 25 anys amb la unió dels dos projectes. La creació de SIBHIL·LA respon a l’objectiu de consolidar-se com una eina clau de transferència del coneixement en l’àmbit de les disciplines humanístiques, amb la voluntat de donar visibilitat al fons bibliogràfic documental més complet sobre la història i l’art de Catalunya i sobre la llengua i la literatura catalanes.
Com a servei, SIBHIL·LA ofereix l’elaboració de productes culturals digitals (bases de dades, bibliografies especialitzades, pàgines web, exposicions virtuals…) i assessorament tècnic en la consulta i difusió de dades bibliogràfiques i documentals de les diferents disciplines humanístiques. Podeu trobar tota la informació sobre el nou servei a l’adreça http://sct.uab.cat/sibhilla.