Els propers 24 i 25 de novembre a les 10 h, la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB acollirà el simposi titulat “Catalunya: Transició i Democràcia. Política i Cultura (1975-2005)”. La trobada, organitzada pel Centre d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID) de la UAB, comptarà amb un seguit de conferències i debats sobre la transició espanyola.

simposi_catalunya-transicio-democracia

El primer dia, tindrà lloc a la sala de juntes la conferència inicial titulada “Una nació sense Estat, un poble sense llengua: la llengua i la cultura a la sortida del franquisme”, que serà pronunciada per Víctor Martínez, professor del Departament de Filologia Catalana de la UAB. Seguidament, Paola Lo Cascio, professora del Departament d’Història Contemporània de la UB, pronunciarà la conferència titulada “El pujolisme i les seves dimensions política i civil”. La jornada prosseguirà amb la conferència “Memòries republicanes i de l’exili: discursos, oblits i recuperacions”, pronunciada per Maria Campillo, professora del Departament de Filologia Catalana de la UAB.

La segona jornada es durà a terme a la sala d’actes de la mateixa facultat, i s’iniciarà amb la conferència titulada “La qüestió nacional catalana i la Constitució: el “problema catalán” en la democràcia espanyola (1978-2010)”, que serà pronunciada per Marc Carrillo, professor del Departament de Dret de la UPF. Aquesta vindrà seguida d’una altra conferència titulada “Les esquerres catalanes: de l’hegemonia dels setanta als canvis del segle XXI”, pronunciada per Joan Botella, catedràtic del Departament de Ciència Política i Dret Públic i degà de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia.

Més Informació:

Centre d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica