Institut d’Estudis Catalans i Ateneu Barcelonès
16 de març de 2021

El dramaturg Jordi Teixidor (Barcelona, 1939-2011) és conegut sobretot com l’autor de la peça teatral més cèlebre del tardofranquisme: El retaule del flautista (1970). Tanmateix, la seva obra és molt més àmplia i diversa. El simposi que proposem –amb motiu del desè aniversari de la seva mort– vol aprofundir especialment en la dramatúrgia i la recepció del seu teatre en el context general de l’escena catalana contemporània.

Investigadors teatrals i testimonis de persones que el van conèixer plantegen lectures renovades del corpus d’un dels escriptors teatrals més influents dels anys 1970. D’aquesta manera, volem contribuir a valorar-ne millor la figura i l’obra, i a contravenir l’amnèsia envers un escriptor que, com bona part dels seus coetanis, concebia el fet teatral com a eina de transformació política i social.

Cartell   |   Díptic   |  Programa

Coordinació

Ramon Aran i Francesc Foguet

Organització