V Congrés Internacional de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes: Llengua, cultura, societat, frontera

Universitat de Perpinyà Via Domícia – Institut Franco-Català Transfronterer
21, 22 i 23 d’abril de 2022

Després de les edicions a la Universitat de València (2017), a la Universitat de Lleida (2018), a la Universitat de les Illes Balears (2019) i a la Universitat de Barcelona (2020), la celebració del V Congrés Internacional de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes (V CIAJILLC) serà a la Universitat de Perpinyà Via Domícia (UPVD), concretament a l’Institut Franco-Català Transfronterer (IFCT), a l’edifici Casa dels Països Catalans.

Programa definitiu del Congrés

Més informació

L’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes va organitzar el primer congrés internacional el setembre de 2017 a la Universitat de València, el segon a la Universitat de Lleida l’octubre de 2018, el tercer a la Universitat de les Illes Balears l’octubre de 2019 i el quart a la Universitat de Barcelona l’octubre de 2020. Enguany s’ha escollit la Universitat de Perpinyà Via Domícia (UPVD) com a seu de la cinquena edició del Congrés Internacional de l’Associació de JovesInvestigadors en Llengua i Literatura Catalanes. Així doncs, aquest V CIAJILLC es desenvoluparà a la Catalunya del Nord, bressol de la catalanitat.

El nostre objectiu és donar a conèixer la universitat, la vila de Perpinyà i el Rosselló i la Catalunya del Nord, tot comptant amb la participació activa dels propis agents que viuen, treballen o s’interessen per aquesta part del nostre territori.

La proximitat i la facilitat per desplaçar-se a indrets de gran riquesa patrimonial i natural és un al·licient formidable d’aquest V Congrés. La Catalunya del Nord concentra en un radi força reduït moltes possibilitats turístiques i ben variades: el Canigó de Verdaguer i de tants altres autors, els camps de concentració arran de la Retirada per on passaren tants escriptors camí de l’exili (Pere Quart, Mercè Rodoreda, Jordi Pere Cerdà o Avel·lí Artís Gener), i el patrimoni arquitectònic del bisbat d’Elna, Sant Miquel de Cuixà i la fortalesa fronterera de Salses, en són només uns bons exemples.

Comitè organitzador: Josep Marqués (U. Saragossa), Estel Aguilar Miró (U. Lyon 2, UPVD), Maria Antón i Álvarez de Cienfuegos (U. Aix-Marseille), Rémy Farré (UPVD), Pablo Bonat (UPVD), Olga Reglero (UPVD) i Claudine Tarrene (UPVD).

Comitè científic: Carme Bach (UPF), Lola Badia (UB), Francesc Bernat (UB), Emili Boix (UB), Glòria Bordons (UB), Rosanna Cantavella (UV), Llorenç Comajoan (UVic), Joan Costa (UPF), Maria Josep Cuenca (UV-IEC), Jordi Ginebra (URV), Carme Gregori (UV), Maria Lacueva (UOC-UV), Christian Lagarde (UPVD), Maria Rosa Lloret (UB), Víctor Martínez-Gil (UAB), M. Àngels Massip(UB), Sandra Montserrat (UA), Neus Nogué (UB), Joan Peytaví (UPVD-IEC), Anna Pineda (UPF), M. Àngel Pradilla (URV-IEC), Joan Pujolar (UOC), Josep Solervicens (UB), Albert Turull (UdL) i Montserrat Vilà (UAB).

Aquest congrés forma part de les activitats previstes en el projecte en vigor “Lengua, cultura y sociedad: la construcción discursiva de espacios de identidad” (referència: FFI2016-77192-R), finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats d’Espanya.