La jornada comença amb la benvinguda de M. Teresa Cabré, presidenta de la Secció Filològica de l’IEC, i de Daniel Casals, president de la Societat Catalana de Llengua i Literatura. Seguidament, té lloc la conferència inaugural, titulada «Pompeu Fabra, entre la ciència i la política», que imparteix Joan Martí i Castell.

A continuació hi ha diverses ponències, a càrrec de Josep Daniel Climent (IES Cid i Universitat Oberta de Catalunya), Mar Massanell i Messalles (Universitat Autònoma de Barcelona), Emili Casanova (Universitat de València i Acadèmia Valenciana de la Llengua), Rosa Calafat (Universitat de les Illes Balears), Daniel Casals i Martorell (Universitat Autònoma de Barcelona), Joan Melcion (Universitat Autònoma de Barcelona), Agustí Mas i Montroig (Ràdio i Televisió d’Andorra, 2006-2016), Marc Guevara Claramunt (Universitat Autònoma de Barcelona, Plataforma per la Llengua), Jordi Badia (Vilaweb), Vicent Garcia Perales (Universidad Cardenal Herrera-CEU), Josep Àngel Mas (Universitat Politècnica de València) i Francesca Romero (Universitat Politècnica de València).

I, per acabar, té lloc una conversa amb el periodista Miquel Serra, de l’Alguer.

Organitza: Grup de Recerca en Història de la Llengua Catalana de l’Època Contemporània i Societat Catalana de Llengua i Literatura, amb la col·laboració del Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona