13, 14 i 15 d’abril a Bellaterra
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

Un recorregut per la història de la literatura catalana

Cartell del congres

congresfilcat2016_cartell

Enguany es durà a terme el XV Congrés d’estudiants de filologia catalana i, per celebrar el 15è aniversari, el Congrés torna a casa i serem els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona els encarregats d’organitzar-lo. Tindrà lloc els dies 13, 14 i 15 d’abril, majoritàriament, a la mateixa universitat. Hi haurà també activitats guiades fora de la universitat, com ara la visita a la casa on morí Jacint Verdaguer, xerrades sobre Gabriel Ferrater a Sant Cugat, entre altres.

Aquest any, l’eix temàtic del Congrés serà un recorregut per la història de la literatura catalana. Així doncs, podrem veure des de xerrades sobre la literatura medieval fins a recitals de poetes actuals. Per potenciar i ampliar la nostra literatura, s’organitza, també, el I Certamen de literatura jove dels Països Catalans. Amb això, es vol que els joves amb potencial poètic i narratiu comencin a fer-se un lloc dins l’espectre literari actual, ja que les obres premiades (i les que el jurat consideri pertinents) es recolliran en un llibre que es publicarà un cop passat el Congrés.
També hi haurà algunes xerrades i taules rodones per parlar de la nostra llengua i de la situació actual del català.
S’hi inscriuen joves d’arreu dels Països Catalans, no tots són estudiants de filologia catalana, i aquest any s’espera una major afluència de gent que a les edicions anteriors. De moment, els inscrits vénen d’arreu de Catalunya i el País Valencià, de les Illes Balears i encara s’espera més gent, sobretot, de Barcelona.
Podeu veure els tipus d’inscripcions possibles i les bases del I Certamen de literatura jove dels Països Catalans al bloc del Congrés: http://cefilcatuab.blogspot.